Sabah saat 10:00’da Eisenach merkezinde önceden anlaştığımız Vanco ile buluştuk. Adam ilginç, sırf benimle pedallamak için sabah saat 06:00’da trene atlayıp taa Eisenach’lara geldi.
Frankfurter Rundschau’da haberi okuyunca beni aramıştı.
Muhabbetten sonra „bugün Frankfurt’ta ulaşırız“ deyince yok ya. Eisenach- Frankfurt 200 km fazla.
Nasıl olacak bu iş. Vanco’nun kondisyonu iyi. Şehir maratonlarına filan katılıyormuş.
Hatıra resminden sonra yol cıktık. Hedef öncelikle Fulda.
Bisiklet yolu olduğu için rahat gidiyoruz fakat Erfurt- Fulda arasında ki tepeler hem de % 12 yada % 8’lik 35 kilo yükle nasıl çıktığımı ben bilirim.
Tabi Vanco’nun bir yükü yok. Yardım olsun diye benden çadırı ve hasırı aldı. Bir ara yolu kaybettik köyün içinde dolaşmaya başladık. Berlin- Mainz istikametinde giden başka bir bisikletliyle karsılaştık. Aynı yöne gidiyormuşuz. O da yolunu şaşırmış. Kendisi iki haftalık bir tur planlamış. Sigorta şirketinde çalışıyormuş. İyi para kazanıyor musun diye sorunda beni fazlasıyla idare ediyor dedi.
Bende projeden bahsettim. Birkaç km beraber pedalladiktan sonra bizim hızımıza yetişemedi, geride kaldı. Almanya’nın doğu ve batı sinirinin tabelasının olduğu yerden geçerken hatıra resmi çekildik.
Yağmur altında Fulda’ya girdik. Vanco bana: „35 kilo yükle o tepeleri nasıl çıktın beklemiyordum. Türkiye’ye rahat gidersin“ dedi.
Daha önceden kondisyonlu olduğumu zorlansam da sorun olmadığını söyledim.
Yemek için uygun bir yer aradık. Doğru dönerciye. Ben ton balıklı pizza tercih ettim, arkadaş döner yedi.
Schlüchtern’e doğru pedallarken yoldan araçla gecen gençler korna çalip camdan „Seni haberde görmüştük“ diyerek el salladı.
Yanımdan geçen bir ailenin çocuğu ‘A annne Türkmüş, Türkmüş bak Türk bayrağı var“ sözleri yağmurda ıslansak ta beni kuruttu. Türk’ün böyle bir şeyi yapması ve insanların hoşuna gitmesi güzel bir duygu. Tabiî ki babam ve annem hala benim akılli bir iş yapmadığımı söylüyor.
Akşam hava kararmaya başlayınca iyice de yorulduk bana kalsa yolda konaklardım ama Vanco yok illa saat „22:00’da Hanau’da 23:00’da en geç Frankfurt- Offenbach’ta oluruz“ diye ısrarla pedallıyor. Git git bitmiyor.
Gece saat 00:30’da Hanau’ya geldik. 01:05’te Offenbach’a. Vanco ile vedalaştık, o olmasaydı sanırım yarı yolda konaklamıştık. Teşekkür ettim.
Yorgunluktan ayakta duracak hal kalmadı. 35 kilo yükle 216 km yapmak? Bunu tekrar dener miyim bilmiyorum.
Offenbach’ta bir gün mola. Bisikletin kısa bakıma gitmesi ve bazı işlerimin halledilmesi için yarın yola devam ediyorum. Hedef önce Mannheim, sonra Pforzheim ve Pazartesi Ulm’e ulaşmayı hedefliyorum.
Yollar düz olduğu için bunun zor olmayacağını düşünüyorum.
Yapılan km: 216
Tüketilen su miktarı: 5 litre
Yemekler: ton balıklı pizza, Çikolota, fındık ezmesi
Berlin - Frankfurt/ Offenbach arası toplam km: 624,84
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder